Redka Osmanlı SatrancıAkıl Zeka Strateji Oyunu
REDKA OSMANLI SATRANCI
Satranç, iki oyuncu arasında oynanan bir zeka oyunudur. Toplam 64 karenin yarısı siyah, yarısı beyaz renklerden oluşur.
Taraflar beyaz ve siyah renkli taşları alırlar, her oyuncunun bir seferde bir hamle yapmasıyla oyun gelişir.
Oyunun başında beyaz ve siyahların 16 taşı bulunur. Bunlar bir Şah, bir vezir, iki kale, iki fil, iki at ve sekiz piyondan oluşur.
Oyunun amacı karşı tarafın şahını mat etmektir.
ŞAH / King
Şah en önemli taştır, ama aynı zamanda en zayıf taşlardan biridir.
Şah herhangi bir yönde -aşağı, yukarı, yanlara ve çapraz- sadece bir kare ilerleyebilir. Şah asla şah çekilmiş olacağı bir konuma (ele geçirileceği bir kareye) ilerleyemez. Şahın başka bir taş tarafından tehdit edilmesi "Şah Çekmek" olarak adlandırılır.
VEZİR / Queen
Vezir en güçlü taştır. Herhangi bir yönde doğrudan - ileri, geri, yanlara veya çapraz olarak - kendi taşlarından herhangi birisinin üzerinden geçmeden mümkün olduğunca ilerleyebilir. Tüm taşlar gibi eğer vezir de rakibin bir taşı ele geçirirse hamlesi sona erer. Beyaz vezirin siyah veziri nasıl ele geçirdiğine ve daha sonra siyah Şahın nasıl hareket etmek zorunda kaldığına dikkat edin.
KALE / Rook
Kale istediği kadar ilerleyebilir ancak sadece ileriye, geriye ve yanlara doğru. Kaleler birbirlerini korudukları ve birlikte çalıştıkları zaman özellikle güçlü olan taşlardır.
Piyon /Pawn
Piyonlar sıra dışıdır çünkü farklı şekilde hareket eder ve taş ele geçirirler. İleriye doğru hareket ederler ama rakip taşı çapraz olarak ele geçirirler. Piyonlar ileriye doğru iki kare hareket edebilecekleri ilk hamleleri dışında bir seferde sadece ileriye doğru bir kare hareket edebilirler. Piyonlar sadece çapraz olarak bir kare önlerinde bulunan bir taşı ele geçirebilirler.
Hiçbir zaman geriye doğru hareket edemez veya taş ele geçiremezler. Bir piyonun hemen önünde başka bir taş varsa onu geçemez ya da ele geçiremez.
At /Knight
Atlar diğer taşlardan çok farklı bir şekilde hareket ederler - tıpkı bir
"L" harfi gibi bir yönde iki kare ve daha sonra 90 derecelik bir açıda bir kare daha giderler. Atlar aynı zamanda diğer taşların üzerinden hareket edebilen tek taştır.
Fil /Bishop
Fil sadece çapraz yönde olmak kaydıyla istediği kadar ilerleyebilir. Her fil bir renk (açık veya koyu) üzerinde başlar ve her zaman bu renk üzerinde kalmalıdır. Filler birbirlerinin zayıflıklarını kapattıkları için birlikte iyi çalışırlar.
Yaş: +6
Oyuncu Sayısı: 2
Kutu İçeriği:
- 1 Adet Ahşap Oyun Platformu
- Plastik Oyun Taşı
*Ürünlerimiz CE Oyuncak Güvenliği Standartlarına Göre Test Edilmiştir.
- Açıklama
REDKA OSMANLI SATRANCI
Satranç, iki oyuncu arasında oynanan bir zeka oyunudur. Toplam 64 karenin yarısı siyah, yarısı beyaz renklerden oluşur.
Taraflar beyaz ve siyah renkli taşları alırlar, her oyuncunun bir seferde bir hamle yapmasıyla oyun gelişir.
Oyunun başında beyaz ve siyahların 16 taşı bulunur. Bunlar bir Şah, bir vezir, iki kale, iki fil, iki at ve sekiz piyondan oluşur.
Oyunun amacı karşı tarafın şahını mat etmektir.
ŞAH / King
Şah en önemli taştır, ama aynı zamanda en zayıf taşlardan biridir.
Şah herhangi bir yönde -aşağı, yukarı, yanlara ve çapraz- sadece bir kare ilerleyebilir. Şah asla şah çekilmiş olacağı bir konuma (ele geçirileceği bir kareye) ilerleyemez. Şahın başka bir taş tarafından tehdit edilmesi "Şah Çekmek" olarak adlandırılır.
VEZİR / Queen
Vezir en güçlü taştır. Herhangi bir yönde doğrudan - ileri, geri, yanlara veya çapraz olarak - kendi taşlarından herhangi birisinin üzerinden geçmeden mümkün olduğunca ilerleyebilir. Tüm taşlar gibi eğer vezir de rakibin bir taşı ele geçirirse hamlesi sona erer. Beyaz vezirin siyah veziri nasıl ele geçirdiğine ve daha sonra siyah Şahın nasıl hareket etmek zorunda kaldığına dikkat edin.
KALE / Rook
Kale istediği kadar ilerleyebilir ancak sadece ileriye, geriye ve yanlara doğru. Kaleler birbirlerini korudukları ve birlikte çalıştıkları zaman özellikle güçlü olan taşlardır.
Piyon /Pawn
Piyonlar sıra dışıdır çünkü farklı şekilde hareket eder ve taş ele geçirirler. İleriye doğru hareket ederler ama rakip taşı çapraz olarak ele geçirirler. Piyonlar ileriye doğru iki kare hareket edebilecekleri ilk hamleleri dışında bir seferde sadece ileriye doğru bir kare hareket edebilirler. Piyonlar sadece çapraz olarak bir kare önlerinde bulunan bir taşı ele geçirebilirler.
Hiçbir zaman geriye doğru hareket edemez veya taş ele geçiremezler. Bir piyonun hemen önünde başka bir taş varsa onu geçemez ya da ele geçiremez.
At /Knight
Atlar diğer taşlardan çok farklı bir şekilde hareket ederler - tıpkı bir
"L" harfi gibi bir yönde iki kare ve daha sonra 90 derecelik bir açıda bir kare daha giderler. Atlar aynı zamanda diğer taşların üzerinden hareket edebilen tek taştır.
Fil /Bishop
Fil sadece çapraz yönde olmak kaydıyla istediği kadar ilerleyebilir. Her fil bir renk (açık veya koyu) üzerinde başlar ve her zaman bu renk üzerinde kalmalıdır. Filler birbirlerinin zayıflıklarını kapattıkları için birlikte iyi çalışırlar.
Yaş: +6
Oyuncu Sayısı: 2
Kutu İçeriği:
- 1 Adet Ahşap Oyun Platformu
- Plastik Oyun Taşı
*Ürünlerimiz CE Oyuncak Güvenliği Standartlarına Göre Test Edilmiştir.